Bez tytułu, 2015, olej i akryl na płótnie, 100x40 cm

Adrenalina podnosi się powoli. Rozluźnienie i błogość pozwalają zapomnieć o czasie i przestrzeni.  Zmysłowe, chwilowe doznania.  Zanurzanie się w sobie. Stan umysłu, kiedy niczego już nie pragniesz. Uciecha, frajda, radocha, rozrywka, satysfakcja. Stany niezgłębionej przyjemności. Każdy odczuwa je inaczej. Doświadczają ich wszystkie zwierzęta. Wielobarwny i złożony wszechświat. Niesamowity, niedoskonały raj, w którym poszukujemy i doświadczamy przyjemności. Jak bardzo człowiek różni się w nim od innych zwierząt? Co stanie się, gdy podstawowe potrzeby zdeterminują jego decyzje, zachowania i aktywności?

Anything Anywhere, 2016, olej na płótnie, 30x60 cm

Zatłoczone pejzaże, wielobarwne chmary, dzika i pełna napięć natura. Małe, dziwne stworzenia, podglądactwo, przepływ życia, pulsowanie. Zawieszenie pomiędzy światem realnym, wyobrażonym a formami symbolicznymi czy abstrakcyjnymi. Zwierzęta i rośliny, środowisko i formy nieokreślone, budzące skojarzenia, ale otwarte na interpretacje. Natura zmierzając w stronę abstrakcji, daje odbiorcy nieskończone możliwości interpretacji i snucia własnej opowieści. Obrazy są pełne napięć, metafizyczne. Uwidaczniają dynamikę i różnorodność przestrzeni, w jakiej funkcjonuje człowiek. Stawiają pytania: czy rzeczywistość ma jednakowy wymiar dla każdej jednostki? Czy pojęcia i obrazy posiadają w wyobraźni każdego z nas zupełnie inną reprezentację? W jaki sposób możemy skomunikować się tak, by zrozumieć drugiego człowieka, skoro każdy z nas doświadcza rzeczywistości zupełnie inaczej? Niejednoznaczność poszerza pola interpretacyjne, a formy rysujące się pomiędzy naturą a abstrakcją stawiają widza w sytuacji snucia własnej historii, która rozgrywa się pod osłoną roślin, zwierząt i elementów krajobrazu. Ziemia plasuje się tu pomiędzy piekłem a niebem, rozkoszą a niebezpieczeństwem, przyjemnością a ciągłym oczekiwaniem na niespodziewane. Erotyka i cierpienie, piękno skrywane w różnorodności i możliwości wyboru a także zachwyt i jednoczesna obawa przed otaczającym światem.

Ogród Rozkoszy Ziemskich 1, 2016, olej na płótnie, 40x70 cm

Na wystawie zaprezentowano prace pochodzące z dwóch cykli: Unlimited (bez granic) i Ogród Rozkoszy Ziemskich.

Wernisaż wystawy: 22 września 2017 roku o godzinie 19 w Galerii New Era Art w Pałacu Pod Baranami, Rynek Główny 27 (wejście od strony ul. św. Anny) w Krakowie.
Wystawa potrwa do 13 października.

W ogrodzie, 2015, olej i akryl na płótnie, 120x80 cm

---
BIO
Beata Filipowicz (ur. 1992, Ząbkowice Śląskie, Polska). Tworzy w dziedzinie malarstwa i grafiki artystycznej, a także ilustracji. Absolwentka grafiki na Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu, w pracowni Intaglio, pod kierunkiem prof. Przemysława Tyszkiewicza i as. Agaty Gertchen oraz w Pracowni Ilustracji pod kierunkiem ad. dr Tomasza Brody. W 2015 była finalistką 14 edycji konkursu Artystycznej Podróży Hestii. Uczestniczyła w wystawach grupowych, m.in.: 6 Międzynarodowe Biennale Grafiki, Guanlan, Chiny (2017); Zureta – The Misprint, Tokijski Uniwersytet Sztuki, Japonia, Azja (2017); „Młodzi w Muzeum. Poziom najwyższy”, Muzeum Narodowe we Wrocławiu (2016); ‘After Eden’, Latarka Art Gallery, Budapeszt, Węgry (2016). W 2016 roku prezentowała cykl malarski ‘Unlimited’ (realizowany w pracowni prof. Andrzeja Klimczak-Dobrzanieckiego) na wystawie indywidualnej w Galerii Otwartej we Wrocławiu. W 2017 roku miała miejsce wystawa indywidualna plakatów pt: „Ożenki” w Galerii Ulicznej Szewska Pasja we Wrocławiu.

Beata Filipowicz tworzy grafiki i obrazy intuicyjne, często posługując się rysunkiem automatycznym. Ważną rolę w procesie twórczym pełnią również wyobraźnia i przypadek. Zainspirowana naturą, mistyką wschodu i odkryciami fizyki artystka bada zjawiska życia z perspektywy uniwersalnej (w skali mikro- i makrokosmosu) i osobistej. Sztuka wynika z podziwu dla struktury świata. W obrazach mieszają się porządki, detale przeskalowanej bakterii z atomem tworzą abstrakcyjne „pejzaże”. Prace mają formę otwartą, stwarzają „pole możliwości interpretacyjnych”.

źródło: informacja prasowa